Història

075_065_001El 23 d’abril de 1933, en Miquel Santal√≥, alcalde republic√† de Girona, va inaugurar les Escoles de la Merc√®. S’anomenaven aix√≠ perqu√® estaven situades al barri de l’Eixample de la Merc√®. La seva construcci√≥ va servir per donar un impuls al barri que tot just comen√ßava a desenvolupar-se. Les va dissenyar l’arquitecte municipal Ricard Giralt Casades√ļs. L’obra √©s d’estil racionalista i es caracteritza per tenir unes l√≠nies senzilles, rectes i ser molt funcional. La fa√ßana de l’escola t√© unes escultures de nens nus o angelets (PUTTI) sobre la porta de l’entrada i en l’angle que d√≥na al pati.

Poc temps despr√©s de la inauguraci√≥ va prendre el nom de grup escolar “Ramon Turr√≥”. Constava de 3 graus m√©s un de preparatori de formaci√≥ professional i un parvulari. Els primers anys escolaritzava nens i nenes, per√≤ a partir del 1939 passa a ser un col¬∑legi de nenes i no tornar√† a ser mixte fins l’any 1964. Tamb√© en aquesta data li van tornar a canviar el nom i va passar a dir-se “Bisbe Lorenzana”. Ara b√©, la gent del barri el coneixia amb el nom de col¬∑legi Verd, ja que la fa√ßana sempre ha estat pintada d’aquest color. Aix√≠ que a principis dels 90 el Departament d’Ensenyament, a petici√≥ del Consell Escolar del centre, va acceptar el canvi de nom pel de col¬∑legi Verd.

075_067_001A principis dels 70, per tal de satisfer la demanda d’escolaritzaci√≥ degut a l’enorme creixement del barri, l’escola va ampliar-se fins a disposar de 20 aules i m√©s de 700 alumnes matriculats.¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†

Als anys 90 va comen√ßar una nova renovaci√≥. Es varen anar reduint classes fins a quedar 9 grups-classe: 3 d’educaci√≥ infantil i 6 de prim√†ria, amb un total de 225 alumnes aproximadament.¬†¬†¬† ¬†

Durant els √ļltims anys, el Departament d’Ensenyament ha endegat un pla de reforma i adequaci√≥ que en diferents fases ha comportat la construcci√≥ d’un porxo cobert, la reforma de la cuina, menjador i gimn√†s, l’eliminaci√≥ de barreres arquitect√≤niques, l’arranjament del pati, la introducci√≥ de mesures d’emerg√®ncia a tot l’edifici i la millora del sistema de calefacci√≥.