Trets d’identitat

ESCOLAVERD_inauguracio_facanaFonamentats en el decret 75/1992 de 9 de mar√ß que estableix l’ordenaci√≥ general de l’ensenyament.

La nostra escola és una escola catalana, laica, respectuosa amb les diferències de pensament i oberta a tothom.

Pretenem:

¬∑ Afavorir el desenvolupament harm√≤nic de la personalitat de l’alumne. L’educaci√≥ com a proc√©s integral que no sols transmet coneixements sin√≥ que forma als alumnes com a persones.

· Promoure el respecte als drets i les llibertats fonamentals de les persones. Treballem per a una educació basada en el respecte als altres i a ells mateixos.

¬∑ Promoure els principis b√†sics de la conviv√®ncia i la democr√†cia. Fomentar l’esperit cr√≠tic i dialogant envers la societat. Afavorir la participaci√≥ democr√†tica.

¬∑ Crear actituds solid√†ries i de toler√†ncia rebutjant discriminacions d’edat, sexe, ra√ßa i religi√≥. L’escola treballar√† sota els principis d’igualtat de drets i no discriminaci√≥.

¬∑ Rebutjar tota discriminaci√≥ per difer√®ncies de car√†cter social, f√≠sic o ps√≠quic. L’escola est√† oberta a la societat plural, amb respecte a la difer√®ncia i tenint en compte les possibilitat de cadasc√ļ.

· Desenvolupar aprenentatges conceptuals, procedimentals i actitudinals que possibilitin la comprensió dels elements bàsics de les humanitats, la ciència, la cultura i dels entorns tecnològics i de la informació de la societat actual.

¬∑ Treballar els valors referits a la salut individual i col¬∑lectiva. L’escola vetllar√† tan per la salut f√≠sica com ps√≠quica dels seus alumnes.