Ens agrada llegir

Aquest curs hem començat un projecte de lectura que hem anomenat ENS AGRADA LLEGIR.
Actualment cada cicle està treballant un projecte relacionat amb el tema.
Educació infantil: Contes tradicionals
Cicle Inicial. Tintín
Cicle mitjà i superior: El petit príncep

Hem establert a l’horari dels alumnes de Prim√†ria 30 minuts diaris de lectura de 9 a 2/4 de 10. Els alumnes compartiran amb els mestres estones de lectura individual i tamb√© col¬∑lectiva, en silenci i en veu alta.

El projecte¬† es fonamenta en els eixos¬† del programa “Impuls de la lectura” del Departament d’Ensenyament:

1. Saber llegir
    L’aprenentatge de la lectura com a desenvolupament de la capacitat de llegir, de comprendre i d’interpretar textos.
    L’assoliment de les habilitats funcionals b√†siques de lectura correspon al cicle inicial de l’educaci√≥ prim√†ria i √©s en aquest cicle on s’han de prendre les mesures de suport necess√†ries amb els alumnes que hi presenten dificultats. Correspon als cicles posteriors continuar el treball de les estrat√®gies lectores, adaptades a les necessitats de cada moment.
  2. Llegir per aprendre
    L’√ļs de la lectura per a l’aprenentatge. Els alumnes han de desenvolupar la seva responsabilitat en l’aprenentatge i tenir la capacitat d’utilitzar la lectura com a eina per a l’acc√©s a la informaci√≥, la descoberta i l’ampliaci√≥ de coneixements, √©s a dir, l’√ļs de la lectura com a instrument d’aprenentatge en totes les √†rees del curr√≠culum.
  3. Gust per llegir
    El gust per llegir s’adquireix desenvolupant l’h√†bit lector i fomentant la lectura sistem√†tica en qualsevol suport, aprenent a reflexionar sobre el que s’ha llegit, sabent-ho explicar mitjan√ßant evid√®ncies orals o escrites i sabent-ho compartir.

VEURE ADJUNT  Presentació del Projecte:  Ens agrada llegir

lectura portada