Padrins de lectura

Participaran al Projecte els alumnes de Cicle Inicial i els de Cicle Superior i 4t, si cal.

OBJECTIUS DEL PROJECTE

Fomentar la convivència i la cooperació entre cicles.
Afavorir la comunicaci√≥ de l’alumnat de diferents cicles.
Millorar la competència lectora dels alumnes.
Educar en la responsabilitat i en el compromís.
Fomentar l’aprenentatge entre iguals.
Gaudir de la lectura.
Potenciar la biblioteca escolar.

TEMPORALITZACI√ď: 2n trimestre (20′ – 30′ setmanals)

TIPUS D’ACTIVITATS

Les activitats han estat dissenyades pels mestres tutors amb la intenci√≥ de treballar la lectura i la comprensi√≥ de diferents tipologies de textos. Programaran activitats per fer abans de la lectura (prop√≤sits i previs), durant la lectura (per guiar l’atenci√≥ i comprovar la comprensi√≥) i despr√©s de la lectura (per elaborar infer√®ncies, interpretacions i conclusions).

VEURE ADJUNT:Projecte Padrins de Lectura

padrins3 padrins2 padrins4

VALORACI√ď DELS ALUMNES ¬†curs 2012-2013

El projecte es va iniciar a l’escola el curs 2012-2013. A final de curs vam demanar als alumnes que expliquessin la seva experi√®ncia.

Durant el segon trimestre els nens i nenes de Cicle Inicial i els de Cicle Superior vam fer una activitat anomenada Padrins de Lectura. Cada nen i nena de Cicle Inicial tenia un padrí o una padrina de Cicle Superior. Els de 6è eren els padrins dels de 1r i els de 5è eren els nostres padrins.

Els de segon fèiem Padrins els dimecres a la tarda.  Durant mitja hora cada padrí amb el seu fillol llegien plegats.

Fèiem dos grups: uns pujaven a la classe de 5è i llegien contes; els altres es quedaven a la classe de 2n i llegien articles de tot tipus del Tatano i la Cucafera. Parlàvem una mica del text, el llegíem i fèiem activitats de comprensió lectora que havien preparat les mestres.

El primer dia estàvem molt nerviosos per saber qui seria el nostre padrí però tots ho van fer molt bé.

Ara ens coneixem m√©s amb els nens i nenes de 5√® i no tenim tanta vergonya. Amb ells hem apr√®s paraules noves i ens han ajudat a llegir millor. I si no enten√≠em un text ens l’explicaven.

Quina pena que nom√©s dur√©s un trimestre! Ens hagu√©s agradat continuar m√©s temps treballant plegats amb els padrins!”

Nens i nenes de 2n

Juny 2013

“El dia abans ens havíem de preparar les lectures, buscar les paraules que no enteníem i preparar activitats per fer amb els nens i nenes. Ens agradava molt perquè semblava que érem professors.

Els nostres fillols i filloles van treballar molt i nosaltres els vam regalar un punt de llibre. Dies despr√©s ells tamb√© ens en van regalar un per agrair la nostra ajuda‚ÄĚ.

Nens i nenes de 5è

‚ÄúGr√†cies als nostres padrins de lectura ara podem llegir i entendre contes m√©s llargs i emocionants. Vam comen√ßar per hist√≤ries curtes i ara ja podem caminar sols per dins del m√≥n de les lectures d‚Äôaventures i altres hist√≤ries‚ÄĚ.

Nens i nenes de 1r

‚ÄúAquesta experi√®ncia ha ajudat als nens i nenes de 1r a millorar la lectura, han apr√®s noves coses com ara saber llegir amb lletra d‚Äôimpremta…

Als nens i nenes de 6√®, tamb√© ens ha ajudat a relacionar-nos amb nens m√©s petits, a estar satisfets per l’ajuda aportada i hem tingut una oportunitat per sentir-nos responsables d’altres companys de l’escola.‚ÄĚ

Nens i nenes de 6è