PELE: Projecte d’innovaci√≥ de llengua anglesa (2008-2011)

art

Aquest projecte es va dur a terme a l’escola durant tres cursos. Com a resultat de l’experi√®ncia, els alumnes de CM i CS fan una sessi√≥ setmanal de pl√†stica en angl√®s.

Improving English with Art.

Aquest projecte es presenta com un estímul original i creatiu per tal de:

1. Consolidar els continguts de l’educació artística, visual i plàstica dels alumnes de cicle mitjà i superior en llengua Anglesa .
  2. Incrementar l‚Äô√ļs de l‚Äôangl√®s en els projectes transversals d‚Äôescola
  3. Utilitzar les TIC/MAV per recolzar continguts i millorar la comprensió.
  4.  Millorar la competència comunicativa oral i audiovisual.
  5. Incrementar la compet√®ncia pluriling√ľe i intercultural.

Descripció del projecte.

Amb aquest projecte ens sembla que poder introduir la llengua anglesa a trav√©s de l‚Äô√†rea de pl√†stica i dels projectes d‚Äôescola ens possibilita l‚Äôampliaci√≥ de l‚Äô√ļs en √†rees no ling√ľ√≠stiques i en activitats que impliquen tot el centre amb la intenci√≥ que l‚Äôangl√®s sigui utilitzat pels nostres alumnes m√©s enll√† de la classe d‚Äôangl√®s.

OBJECTIUS

1. Millorar la Competència Comunicativa oral en llengua Anglesa.
  2. Preparar activitats significatives en les quals els alumnes experimentin la llengua estrangera com un mitjà per a intercanviar informacions.
  3. Participar, generar i afavorir l’intercanvi d’opinions, experiències, idees i incorporar-les en el procés creatiu propi.
  4. Aprendre noves activitats, tècniques, metodologies, recursos i sistemes d’autoavaluació.
  5. Integrar noves tecnologies a les classes d’educació artística per a la cerca d’informació  i així potenciar l’augment de la competència audiovisual.
  6. Fomentar la compet√®ncia pluriling√ľe i intercultural a trav√©s de l‚Äôestudi de l‚Äôart en diferents cultures.
  7. Comprendre, valorar i respectar el fet art√≠stic propi i dels altres entenent que √©s una manera de comunicar-se, expressar els sentiments, les descobertes i capacitats de cadasc√ļ.
  8. Valorar i gaudir del treball cooperatiu i en grup per crear un sentit de pertinença i acceptació dins la comunitat escolar.

¬†INTEGRACI√ď EN EL PROJECTE LING√ú√ćSTIC DEL CENTRE I EN EL CURR√ćCULUM

Aquest projecte s’integra:

¬†En el Projecte ling√ľ√≠stic per aconseguir¬†¬† actituds i habilitats per afrontar-nos amb parlants d‚Äô altres lleng√ľes i millorar la compet√®ncia comunicativa

En el curr√≠culum a trav√©s de l‚Äô√†rea de pl√†stica, lleng√ľes¬† i en l‚Äôassoliment de les compet√®ncies b√†siques i d‚Äô√†rees.

En els projectes interdisciplinaris d‚Äôescola: Cada curs treballa al segon trimestre el projecte incl√≤s en el PEC ‚Äú‚ÄėLa Catedral de Girona. Els altres projectes ¬†s‚Äôaproven en claustre i queden inclosos dins el pla anual. Els temes a treballar estan vinculats a l‚Äôactualitat, la salut, conviv√®ncia…

ALUMNAT PARTICIPANT

En l’apartat de Plàstica en Anglès els participants són els alumnes de cicle mitjà i superior. Dins l’horari setmanal fan una sessió de grup-classe i una de mig grup.

Respecte al projectes d’escola, tal i com hem mencionat anteriorment, hi participa tot l’alumnat, per tant l’anglès també hi serà present a partir de P4.

METODOLOGIA

Aquest projecte està basat en el enfocament de CLIL(Content and Language Integrated Learning) i el principal objectiu és la utilització de la llengua anglesa en una situació real com és una classe d’ educació plàstica.

Cada sessió constarà de tres parts:

1. Una introducció en la que s’explicarà la tècnica a treballar, els materials a emprar i si s’escau es parlarà de la recerca feta a l’aula TIC. També es donaran les instruccions per dur a terme el treball.
  2. El nucli serà el desenvolupament de l’activitat. Sempre que sigui possible es portaran imatges per a orientar els alumnes en el procés de realització.
  3. L‚Äôassemblea ser√† la √ļltima part de la sessi√≥ i servir√† per comentar i avaluar els punts d‚Äôinter√®s referents a la sessi√≥.

En la programaci√≥ di√†ria es tindran en compte els continguts d‚Äôambdues √†rees, llengua anglesa i pl√†stica. Dins de l‚Äôapartat de l‚Äôangl√®s sempre es tindran en compte els seg√ľents aspectes:

• ¬∑¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† Language of learning: es refereix al vocabulari b√†sic que es fa servir a l‚Äôactivitat.
  • ¬∑¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† Language for learning: proporciona les estructures de suport que far√† servir l‚Äôalumne per comunicar-se.
  • ¬∑¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† Language through learning: √©s aquell apartat que inclour√† el vocabulari i les expressions que sorgeixin al llarg de la sessi√≥.

De tant en tant es preparà una exposició amb els treballs dels alumnes per tal que la resta de la comunitat educativa en pugui gaudir i serveixi d’estímul per als seus autors.