Què llegeixen els alumnes de 5è?

Si pregunteu als nens i nenes de 5è quin llibre els ha enganxat més des que hem començat el curs obtindreu respostes molt variades:

• Acudits per a tothom, de Toni Giménez.
  • Diari d’una penjada, de Rachel Renee Russell.
  • Vambes vermelles, d’Ana Punset.
  • Diari de Greg, de Jeff Kinney.
  • Tom Gates, de Liz Pichon.
  • Hi ha un nen al lavabo de les nenes, de Louis Sachar.
  • La dentista dimoni, de David Walliams.

Però la gran majoria coincideixen amb un llibre, i és aquest:

Serena

Durant la mitja hora de lectura diària que hem fet el primer trimestre, un dia a la setmana, la mestra ens ha llegit Serena. L’ha escrit l’escriptora gironina Dolors Garcia i Cornellà i està editat per l’editorial Cruïlla. La història passa a l’edat mitjana i té com a protagonistes la família Estrany, la família de la Serena. Llegiu-ne algunes opinions…

“M’he sentit molt al seu lloc, me l’he imaginat, m’ha encantat. No paren d’haver-hi desgràcies, sorpreses i felicitat.”

“És molt interessant, quan comences a llegir-lo no pots parar.”

“Buf! Què diré d’aquest llibre! Aquest conte no m’ha agradat… M’HA ENCANTAT! Perquè hi ha molt de misteri i d’intriga.”

Se’ns va acudir escriure una carta a l’autora per dir-li que ens havia agradat molt, i de passada, preguntar-li si estava pensant escriure una segona part ja que “la necessitem”. El cas és que el final de la novel·la deixa algun misteri sense resoldre, i ens ha deixat amb la mel a la boca.  I quina sorpresa vam tenir quan vam rebre la resposta rapidíssima de la Dolors Garcia i Cornellà explicant-nos alguns secrets i spoilers que no us podem explicar encara… Bé, un sí… el que ens fa més il·lusió… ens va dir que faria el que pogués per venir a l’escola a conèixer els seus fans de 5è. Esperem que trobi un foradet ben aviat!