Cicle Mitjà: Projecte Edat Mitjana

Aquestes darreres setmanes els nens i nenes de cicle mitjà han estat estudiant l’Edat Mitjana.

Ens va semblar que era un projecte molt adequat per complementar el projecte de Viure la catedral i ubicar l’arquitectura d’aquella època. És evident que calia posar-ho en el seu context, i juntament amb l’arquitectura hem treballat altres aspectes de l’edat mitjana. Tot això ha estat treballat globalment, des de totes les àrees, en grups cooperatius i de maneres ben diverses:

-Situar l’edat mitjana en la línia del temps, i conèixer què va passar abans i després.

-Confeccionar un pòster dels estaments socials, a què es dediquen i com vesteixen.

-Elaborar exposicions orals d’edificis medievals. Identificar els elements propis de cada estil i localitzar-los.

-Visitar el Museu d’Història per conèixer l’evolució de Girona i els diferents gremis d’artesans de la ciutat.

-Assistir a una conferència dels alumnes de l’institut Ermessenda de Girona sobre les característiques de les ciutats medievals.

-Analitzar la transformació de la societat comparant quins objectes actuals han substituït els antics.

-Interpretar escenes quotidianes de l’edat mitjana a partir d’il·lustracions del Libro de las muy ricas horas del Duque de Berry.

-Escriure textos fent servir vocabulari de l’edat mitjana.

-Dissenyar un castell per la portada del projecte, amb totes les seves parts. Fer-ne la descripció en anglès.

-Transformar l’escola en un castell: muralles, torxes i làmpades medievals, vitralls, quadres, i pont llevadís.

-Escoltar música de trobadors medievals.

Una resposta a “Cicle Mitjà: Projecte Edat Mitjana

1. Moltes felicitats per aquest projecte, segur que heu après un munt de coses.
    El vostre castell és preciós!!!