Expliquem la pictoescriptura als pares

Aquest curs els alumnes de cicle inicial hem apostat pel projecte creat per VoxPrima (Espais de PictoEscriptura).

Hem treballat l’escriptura creativa amb la il·lustració com a element fonamental.

La creativitat és un hàbit que s’educa.

Escrivim  i alhora, il·lustrem.

Durant el primer trimestre, el projecte ha girat entorn als contes:

“Un pelut ocell pelat” en el cas de 1r. La protagonista és la Mima, un ocell que no té plomes i viu amb una bruixa.

“En Superllop” en el cas de 2n. El protagonista és en Super, un llop una mica especial.

A partir d’aquí tots els exercicis, sobretot els de creació, han estat relacionats amb aquests personatges. Els alumnes hem escrit i il·lustrat amb molta motivació: hem dissenyat escombres, centres comercials, trens, biblioteques…

Aquests darreres mesos a nivell de grup-classe hem creat

el NOSTRE PROPI ÀLBUM IL·LUSTRAT!

Les aventures de l’Ullgros Xunguitu – 1r

Les aventures de les llaminadures – 2n

El passat dia 20 de juny els pares, avis, tiets… van poder venir a la presentació dels nostres llibres. Davant de tots vam explicar-los tot el procés de creació de la història, com ens la vam inventar, els personatges, els llocs… Finalment vam fer petits grups i els vam llegir l’àlbum il·lustrat. Podeu veure’n les fotos AQUÍ.

Per cert, cada un de nosaltres hem il·lustrat el llibre a la nostra manera.