Taller sobre els refugiats

El dilluns 12 de desembre els nens i nenes de 4tA i 4tB vam fer un taller dedicat als refugiats i de les emocions. Per si no ho sabieu, els refugiats són persones que marxen del seu país perquè hi ha males condicions i conflictes. Se senten obligats a marxar perquè sinó moriran. Abans, els refugiats eren com nosaltres, podien viure bé, sense cap problema.

Unes noies de la UDG, que es deien Olivia, Andrea, Denissa i Miriam, ens van proposar tres activitats. Primerament, ens van donar imatges de les emocions de la pel.lícula del revés (ira, por, alegria, tristesa) mentre ens ensenyaven fotos de refugiats, i ens van fer pensar amb les emocions que devien sentir.

Després, vam veure un video d’un nen que es deia Khaled (que era un refugiat de Síria) i havia de marxar del seu país. Ens van preguntar la nostra opinió de com ens sentiríem i què faríem si fóssim al seu lloc, o en el lloc del pagès que el va acollir.

Finalment, vam fer un mural amb uns trossos de cartolina on escrivíem què faríem, i què li ensenyaríem si vingués un nen o nena refugiada.

Dimarts, a l’hora de tutoria vam fer un resum del que havíem après al taller, cada taula vàrem escriure en quins moments sentien aquesta emoció i per què.

ALEGRIA: Un refugiat se sent alegre quan pot viure feliç, acompanyat i sense cap problema. El refugiat se sent alegre quan pot anar a l’escola i trobar una casa. Se sent alegre quan arriba a un altre país i algú l’acull, i quan té una vida feliç.

IRA: El refugiat sent aquesta emoció quan ha d’abandonar el seu país, quan els pares no el deixen anar a l’escola, i quan els companys de la classe el deixen a part.

POR: El refugiat sent por quan ve la guerra  i no sap què li espera, por de que no el deixin marxar del seu país, que li destrueixin la casa, i de quedar-se sense família.

TRISTESA: Se sent trist quan marxa de casa seva, quan està sol, quan no té ningú per jugar, quan està al camp de refugiats, quan no té menjar i no pot anar a l’escola.