Ens agrada llegir

Aquest curs hem començat un projecte de lectura que hem anomenat ENS AGRADA LLEGIR.
Actualment cada cicle està treballant un projecte relacionat amb el tema.
Educació infantil: Contes tradicionals
Cicle mitjà i superior: El petit príncep

Hem establert a l’horari dels alumnes de Primària 30 minuts diaris de lectura de 9 a 2/4 de 10. Els alumnes compartiran amb els mestres estones de lectura individual i també col·lectiva, en silenci i en veu alta.

El projecte  es fonamenta en els eixos  del programa “Impuls de la lectura” del Departament d’Ensenyament:

  1. Saber llegir
    L’aprenentatge de la lectura com a desenvolupament de la capacitat de llegir, de comprendre i d’interpretar textos.
    L’assoliment de les habilitats funcionals bàsiques de lectura correspon al cicle inicial de l’educació primària i és en aquest cicle on s’han de prendre les mesures de suport necessàries amb els alumnes que hi presenten dificultats. Correspon als cicles posteriors continuar el treball de les estratègies lectores, adaptades a les necessitats de cada moment.
  2. Llegir per aprendre
    L’ús de la lectura per a l’aprenentatge. Els alumnes han de desenvolupar la seva responsabilitat en l’aprenentatge i tenir la capacitat d’utilitzar la lectura com a eina per a l’accés a la informació, la descoberta i l’ampliació de coneixements, és a dir, l’ús de la lectura com a instrument d’aprenentatge en totes les àrees del currículum.
  3. Gust per llegir
    El gust per llegir s’adquireix desenvolupant l’hàbit lector i fomentant la lectura sistemàtica en qualsevol suport, aprenent a reflexionar sobre el que s’ha llegit, sabent-ho explicar mitjançant evidències orals o escrites i sabent-ho compartir.

VEURE ADJUNT  Presentació del Projecte:  Ens agrada llegir

lectura portada

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>